English Site پشتيباني محصولات گالري تصاوير مقالات آموزش پروژه ها دريافت فايل صفحه اصلي
 
 

بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از شرکت دانش‌بنیان فناوران نانومقیاس

 

دکتر جعفریان، رییس دانشگاه با هیئت همراه از شرکت دانش‌بنیان فناوران نانومقیاس که با تلاش دکتر رضا فریدی عضو هیئت‌علمی و معاون پژوهشی دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه راه‌اندازی و به مرحله‌ی تولید رسیده بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این شرکت قرار گرفت.

 

 
 

 
 

 

دکتر جعفریان رییس دانشگاه روز چهارشنبه 18 فروردین 95 با دکتر یونسیان معاون فناوری دانشگاه و هیئت همراه از شرکت فناوران نانومقیاس بازدید کرد.
در نشستی که پس از بازدید در دفتر این شرکت برگزار شد دکتر رضا فریدی عضو هیئت‌علمی و معاون پژوهشی دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه در خصوص فعالیت‌های این شرکت اعم از ساخت دستگاه و روند تولید محصول به ارائه توضیحاتی پرداخت.
در پایان این بازدید دکتر جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه گفت: شرکت فناوران نانومقیاس از شرکت‌های دانش‌بنیانی است که توسط اعضای هیئت‌علمی دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه تأسیس‌شده و به مرحله‌ی تولید رسیده است.
وی افزود: یکی از محصولات این شرکت دستگاه صنعتی است که الیاف نانو تولید می‌کند که مصارف مختلفی در پوشش‌ها و فیلترها دارد و قرار است این دستگاه به کشور کره‌ی جنوبی صادر شود.
رییس دانشگاه بابیان اینکه، تولید محصولات نانو و صادر کردن آن‌ها به کشورهای دیگر من‌جمله کره‌ی جنوبی کار بسیار ارزشمندی است خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم در فناوری به‌جایی برسیم که محصول آن علاوه بر ارزش‌های ریالی و مادی در بازارهای بین‌المللی قابل‌عرضه باشد بسیار ارزشمند است که خوشبختانه همکاران دانشگاه در این کار موفق شده‌اند تا محصولاتشان را به بازار ارائه دهند.
وی افزود: امیدوارم این‌گونه فعالیت‌ها که در چند سال اخیر و با حمایت‌های ستاد فناوری‌های نانو معاونت علمی ریاست جمهوری و مراکز دیگری من‌جمله دانشگاه و وزارت بهداشت انجام‌شده شروعی باشد برای اینکه بتوانیم در فناوری‌های پیشرفته پزشکی که رسالت دانشگاه علوم پزشکی تهران است اقدامات بزرگ‌تری انجام دهیم.
دکتر جعفریان ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران شرکت دانش‌بنیان فناوران نانومقیاس، حمایت خود را از ایجاد این‌گونه شرکت‌ها اعلام کرد و گفت: برای حمایت ازاین‌گونه شرکت‌ها می‌توانیم از محیط آموزشی دانشگاه برای تمرکز نیروی کار متخصص در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم که در این خصوص پیشنهادی نیز از جانب دکتر سرکار مطرح شد تا شرایط فعالیت دانشجویان phd در این‌گونه شرکت‌ها فراهم شود.
دکتر رضا فریدی عضو هیئت‌علمی و معاون پژوهشی دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه و رییس هیئت‌مدیره و مؤسس شرکت فناوران نانومقیاس نیز در خصوص دستگاه تولیدکننده نانو الیاف گفت: دستگاه تولیدکننده نانو الیاف لایه‌ای از الیاف را بر روی کاغذ فیلترهای مختلف مثل کاغذ فیلتر ماسک و یا هر بستری مشابه آن می‌کشد تا کارایی فیلتراسیون آن را افزایش دهد.
وی افزود: به‌طور مثال کارایی فیلتراسیون در ماسک‌های تنفسی متداول که به‌طور متوسط 50 یا 60 درصد است را می‌توان با افزودن لایه‌ای از الیاف نانومتری که با دستگاه صنعتی حاضر تولید می‌شود، به بالای 90 در صد ‌رساند تا به این وسیله از عبور گردوغبار جلوگیری بهتری صورت پذیرد.
دکتر فریدی ادامه داد: هفت‌دستگاه صنعتی نانو الیاف تولیدی این شرکت به کارخانه‌های فیلترسازی و ماسک تنفسی داخل کشور فروخته‌شده است و دستگاه کنونی نیز به کشور کره‌ی جنوبی فروخته‌شده که با توجه به گشایش ال سی مربوطه ظرف 2 تا 3 هفته ارسال خواهد شد.
وی در خصوص کاربرد نانو فیبرها گفت: نانو فیبرها تنوع مصرفی بسیاری در کاربردهای مختلف مانند پوشش زخم، فیلتراسیون، مهندسی بافت، بیوسنسور، ... دارند. به‌طور مثال درصورتی‌که زخم با پوششی از نانو الیاف پوشیده شود می‌تواند به ترمیم آن کمک کرده و از ورود ویروس‌ها و باکتری‌ها جلوگیری کند و همچنین اجازه عبور هوا و بخارآب را برای زخم مهیا سازد.
دکتر فریدی ادامه داد: نانو فیبرها در مهندسی بافت نیز کاربرد دارند به‌عنوان‌مثال، می‌توان داربست‌های نانو فیبری تولید کرد که سلول‌ها بر اساس آن داربست طراحی‌شده و از نانو الیاف شکل‌گرفته و رشد کنند و حتی با اساس ساختار نانو الیاف بکار رفته از سلولی به سلول خاص دیگر تمایز پیدا کنند.
وی ادامه داد: در این شرکت افرادی با تخصص‌های شیمی، نرم‌افزار، مکانیک، الکترونیک و پزشکی مشغول هستند و در حال حاضر محصولات این شرکت به مرحله‌ی تولید انبوه رسیده و دو دستگاه صنعتی الکتروریسی شرکت در شرکت سها با ظرفیت تولید سالانه 20 میلیون ماسک تنفسی در حال کار می‌باشند.
دکتر فریدی در پایان در خصوص انتظارات خود از دانشگاه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین حمایت از تولیدکننده ایجاد بازار فروش محصولات آن است چون باوجود محصولات چینی مشابه و ارزان و وجود بازار رقابتی، انتظار می‌رود نهادهای دولتی محصولات تولیدی کشور را بیشتر از پیش باور کرده و موجب پویایی تولیدکنندگان داخل کشور شوند.

 

 

 
 

 

لینک خبر

 
   
 

HOME | About us | Products | Projects | Gallery | Download | Contact