English Site پشتيباني محصولات گالري تصاوير مقالات آموزش پروژه ها دريافت فايل صفحه اصلي
 

 

از 32 محصول دانش‌بنیان مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شدند

 

 

 

 

با حضور معاون علمی رییس‌جمهور ، رییس سازمان انرژی اتمی و وزیر علوم از 32 محصول دانش‌بنیان مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شدند

در مراسمی که صبح دیروز در تاریخ 28 آذرماه 94 برگزار شد، بیش از 30 محصول دانش‌بنیان تجاری‌سازی شده با تسهیلات حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شدند

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی،‌ در این مراسم که با حضور دکتر سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی،دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، دکتر فرهادی، وزیر علوم و مسوولان صندوق  در سالن اجلاس سران برگزار شد، از 32 محصول دانش‌بنیان رونمایی شد.

 

محصولات دانش‌بنیان رونمایی شده

*طرح افزایش تولید و توسعه داروهای گیاهی تولید شده از سوی شرکت باریج اسانس با تسهیلات 92 هزار میلیون ریالی.

در این طرح شربت ضد سرفه برنکوباریج برگرفته از عصاره آویشن شیرازی و عصاره ختمی تولید شده که علاوه بر داشتن خاصیت ضد سرفه از خواص ضد باکتریایی به ویژه باکتری‌های بیماری‌زا سیستم تنفسی فوقانی برخوردار است. همچنین مرسیلاژ موجود در گیاه ختمی بر تحریکات ناشی از التهاب غشای مخاطی گلو موثر است.

*طراحی و ساخت و تولید سیستم فشرده انتقال نوری SDH از سوی شرکت پرتوتماس نوین با تسهیلات 30 هزار میلیون ریالی.

این سیستم از جمله سیستم‌های نسل جدید SDH است که برای انتقال همزمان ترافیک TDM و دیتا در شبکه‌های انتقال مبتنی بر تکنولوژی فیبر نوری طراحی و ساخته شده است.

*طراحی و ساخت پست کمپکت فوق توزیع از سوی شرکت صنایع کیان ترانسفو با تسهیلات 17 هزار و 500 میلیون ریالی.

مهمترین کارکرد پست کمپکت این است که پست‌های فوق توزیع برق را که معمولا مساحت قابل توجهی را در شهرها اشغال می‌کنند به یک سامانه فشرده شده با سطح اشغال حدود یک دهم پست‌های عادی تبدیل می‌کند. به عبارتی از هزار متر مربع به 120 متر مربع کاهش یافته است. در نتیجه این موضوع برای شهرهای بزرگ ایران که برخی از پست‌های 63 کیلووات به ناچار می‌بایست داخل شهر قرار گیرند به علت گران بودن زمین و بالا رفتن هزینه‌ی احداث پست بسیار مهم و مفید است. شرکت کیان‌ترانسفو اولین تولید کننده ترنسفورماتور در ایران است.

*تجهیز آزمایشگاهی یخچال‌های 70- درجه نگهداری مواد در آزمایشگاه از سوی شرکت دانش‌پژوه فجر با اعتبارات 17 هزار میلیون ریالی.

این شرکت برای اولین بار در ایران و خاورمیانه موفق به ساخت سردخانه‌های سیار زیر صفر برای نگهداری واکسن، سرم، کیت، خون، پلاسما و فرآورده‌های خونی شد که هم اکنون در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و همچنین سازمان‌های انتقال خون البرز و گلستان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

*تولید سامانه تولید محلول گندزدایی آب از سوی تدبیرگران سامانه‌های انرژی با اعتبارات 15 هزار میلیون ریالی.

سامانه اکستات به منظور ضدعفونی و گندزدایی موثر، افزایش سلامت و کیفیت آب برای بسیاری از مصارف صنعتی، کشاورزی، طراحی ساخته شده است.

این محصول از الکترولیز محلول نمک طعام برای تهیه اکسیر به عنوان یک ماده گندزدای جایگزین بهره‌مند شده است.

*ارتقاء و تولید سامانه پایش و مراقبت رادیویی سپر از سوی شرکت مهندسی شتاب سامان پیوند با تسهیلات 12 هزار میلیون ریالی.

این سامانه یک سامانه پرسرعت پایش، مراقبت، شنود و آنالیز سیگنال‌های رادیویی باند باریک و باند پهن مخابراتی در باند فرکانسی VHF و UHF با حساسیت بالا و پهنای باند لحظه‌ای مگاهرتز است. با وجود این سامانه هیچ فعالیت رادیویی درباره فرکانس 20 تا 3 هزار و 600 مگاهرتز از چشم کاربر مخفی نخواهد ماند.

*پروژه واریان (تولید هورمون آزاد‌کننده گنادوتروپین) از سوی شرکت واریان فارمد با تسهیلات 10 هزار میلیون ریالی.

نام ژنریک این محصول واریوپپتیل تریپتورلین استاپ است که با اتصال به گیرنده‌های GnRH هیپوفیز و غیر حساس کردن آنها باعث مهار ترشح گنادوتروپین مورد نیاز برای تولید تستوسترون و استروژن از گناد‌ها می‌شود. جهت رهایش دارو از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شد به گونه‌ای که پس از تزریق زیرجلدی دارو جامد شده و آرام آرام طی مدت یک ماه آزاد می‌شود و مهمتر این که در صورت ایجاد واکنش ناخواسته می‌توان دارو جامد شده در زیر پوست را با یک برش جراحی کوچک خارج کرد.

*طراحی، تولید و تجهیز سیستم مخابراتی نسل جدید مبتنی بر شبکه از سوی شرکت صنایع ارتباطی آواکیش با تسهیلات شش هزار میلیون ریال.

این شرکت با بهره‌گیری از توان بخش‌های مختلف تحقیق و توسعه خود با طراحی و تولید بومی گوشی‌های تلفن مبتنی بر شبکه‌ی صوتی و تصویری، چرخه تولید تجهیزات مخابراتی نسل جدید را به صورت ساخت داخل کامل کرد. گوشی عرضه شده از سوی این شرکت دارای امکانات پیشرفته برای کاربران شبکه تلفنی VOIP است. این گوشی با سرورهای مبتنی بر پروتکل SIP سازگار بوده و سرویس‌های استاندارد را ارائه می‌کند. این گوشی دارای 20 کلید دسترسی سریع قابل تنظیم و 12 کلید کاربردی است و از سه خط همزمان پشتیبانی می‌کند و در زمان واحد می‌تواند به سه سرویس دهنده SIP متصل شود.

*تولید سامانه گندزدایی پیشرفته مولتی اکسیدان بکو و سامانه خانگی حذف نیترات از آب آشامیدنی از سوی شرکت مهندسین مشاور و تحقیقات بهین آب زنده‌رود با تسهیلات پنج هزار و 250 میلیون ریالی.

این سامانه محلول مولتی اکسیدان حاوی اکسیدان‌های مختلف را با الکترولیز آب نمک طعام در محل مصرف تولید می‌کند. این محلول دارای قدرت، سرعت و پایداری بالاتر در گندزدایی و ضدعفونی آب مصرفی نسبت به مواد گندزدایی سنتی است. استفاده از این سامانه و این روش مزایایی از نظر آسان‌سازی کاربری، افزایش کیفیت آب مصرفی و ایمنی دستگاه‌ و امنیت محیطی دارد.

*افزایش ظرفیت تولید سامانه مدیریت و پایش ناوگان حمل و نقل (ردیاب خودرو) از سوی شرکت افراصنعت خلیج فارس با تسهیلات 5 هزار میلیون ریال.

این محصول سامانه‌ای با کارایی فوق‌العاده است که از دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تشکیل شده است. این محصول امکان ردیابی هر نوع وسیله نقلیه را با تغذیه 12 ولت مستقیم برای مالک فراهم می‌کند.

این دستگاه دارای دو آنتن GPS و GSM است و قادر است که با دریافت مختصات جغرافیایی و مکان‌یابی خود اطلاعات محاسبه شده مانند موقعیت خودرو، سرعت، جهت خودرو و اطلاعات تکمیلی دیگر را از طریق سیم کارت داخلی به سیستم مرکزی فرستاده و مالک خودرو می‌تواند با استفاده از رایانه شخصی، موبایل و یا تبلت موقعیت خودرو خود را به طور دقیق روی نقشه مشاهده کند.

*راه‌اندازی خط تولید نمونه و پایلوت یک مدل جدید بوش اصلی از سوی شرکت فراکوش سپاهان با تسهیلات چهار هزار و 500 میلیون ریالی.

بوش اصلی بدنه تایمر است که اجزای تایمر در آن نشانده می‌شود. تایمر جزء اصلی یک فیوز از نوع S&D که بیشتر در صنایع دفاعی کاربرد دارد. فیوز جزء اصلی مهمات، راکت یا موشک است و وظیفه ایمن نگه داشتن سامانه را در زمان انبارداری، حمل و نقل و شلیک اولیه را بر عهده دارد. همچنین مسلح شدن سامانه در زمانی که به هدف نزدیک می‌شود، از طریق فیوز تامین می‌شود.

*تولید سامانه پایش سه بعدی فیبر نوری از سوی شرکت نورآفرین ایده با تسهیلات چهار هزار میلیون ریالی. این محصول سامانه پایش سنسور فیبر نوری است که می‌تواند بر یکی از پایه‌های اندازه‌گیری تنش، دما، ارتعا وارد بر فیبر نوری، نسبت به اندازه‌گیری این پارامترها در محیط پیرامون خود اقدام کند. این سنسورها دارای مزیت آرایه‌سازی و آشکارسازی و انتقال بر پایه فیبر نوری است و می‌توانند برای پایش سازه‌ها، لوله‌ها، سدها، پل‌ها، تونل‌ها و خطوط ریلی مورد استفاده قرار گیرد.

*ساخت دستگاه الکتروریسی توسط شرکت فناوران نانو مقیاس با تسهیلات سه هزار و 590 میلیون ریالی. کنترل مشخصات مختلف نانو الیاف از جمله یکنواختی، ضخامت و میزان پوشش از ویژگی‌های این دستگاه است. علاوه بر آن این دستگاه قادر به تولید نانوالیاف از انواع پلیمرهای مصنوعی، طبیعی و کامپوزیت آنها است و قابلیت کنترل همه پارامترهای فرآیندی و محیطی را دارد.

*تولید روان کننده‌ها و کاهنده‌ قوی آب بر پایه‌ پلی‌کربکسیلات از سوی شرکت صنایع شیمی ساختمان آبادگران با تسهیلات سه هزار میلیون ریالی.

پلی‌کربوکسیلات به عنوان ماده اولیه فوق روان‌کننده محلول در آب تاثیر قابل ملاحظه‌ای در روان سازی و افزایش خواص مکانیکی و دوام بتون دارد. با استفاده از این ماده، کاهش قابل ملاحظه‌ای در نسبت آب به سیمان اتفاق می‌افتد و با توجه به داشتن کمترین میزان حباب بیشترین مقاومت فشار اولیه 28 روزه به دست می‌آید. استفاده از این محصول از نظر اقتصادی منجر به کاهش هزینه‌های اجرا شده و دستیابی به تولید دانش فنی این طرح باعث کاهش وابستگی ارزی کشور در واردات محصولات مشابه می‌شود. استفاده از این محصول موجب پایداری و دوام بتون و کاهش مراحل ترمیم و مرمت سازه‌های بتونی می‌شود.

*تولید اتانول مطلق طبی و سوختی با استفاده از تکنولوژی PSA از سوی شرکت فراتک با تسهیلات سه هزار میلیون ریالی.

فناوری PSA فناوری جذب تحت فشار متناوب است که به منظور آبگیری از اتانول و رساندن به خلوص بالا برای اولین بار در کشور در فاز گاز توسط این شرکت تولید شده است. استفاده از این روش به دلیل صرف انرژی کمتر و نیز از جنبه زیست محیطی حائز اهمیت است. اتانول تولید شده در فرآیند PSA به عنوان یک افزودنی در بنزین مصرفی خودروها قابل کاربرد است. استفاده از این محصول در کاهش آلودگی شهرها موثر است.

*تولید کننده مرجع PNSS/GPS از سوی شرکت مکان‌پرداز رایمند با اعتبارات سه هزار میلیون ریالی. گیرنده iRNet با قابلیت دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای به عنوان یک گیرنده مرجع برای کاربری‌های ایجاد زیرساخت تعیین موقعیت دقیق ماهواره‌ای، پایش حرکات پوستی زمین، ایجاد چارچوب مختصاتی کشور، کشف خطاهای عمدی و غیر عمدی سیگنال‌های ماهواره‌ای آنلاین مانیتورینگ سازه‌ها، سرویس کنترل و مونیتورینگ دقیق ناوبری صنعتی قابل استفاده است.

* ساخت High pwer progrmmable DC power supply از سوی شرکت توان پژوهان فناور پاسارگاد با تسهیلات سه هزار میلیون ریالی. دستگاه منبع تغذیه با توان بالا دو کیلو وات ساخته شده و قطعه‌ای به نام ترانسفست به منظور کنترل سرعت، ولتاژ و جریان خروجی دستگاه در آن تعبیه شده است. منابع تغذیه توان بالا قابل برنامه‌ریزی در زمینه برق کاربرد دارد و قابلیت‌های فنی این محصول می‌توان به افزایش راندمان دستگاه، انطباق با استانداردهای جهانی، کاهش مقدار ریپل و نویز خروجی و حفاظت اتصال کوتاه نام برد.

*مجموعه نرم‌افزارهای تولید و پخش کتاب گویا با استاندارد دیزی از سوی شرکت پکتوس با تسهیلات دو هزار و 400 میلیون ریالی. هدف از اجرای این طرح تولید خودکار کتاب صوتی و کتاب به صورت استاندارد دیزی است که از مزایایی از قبیل سرعت تولید بالا، هزینه کم و نشانه‌گذاری برخوردار است.

*تدوین دانش فنی و راه‌اندازی خط تولید انژکتور موتور توربینی هوایی از سوی شرکت سرهیدرولیک پویا با تسهیلات دو هزار میلیون ریالی. نازل سوخت موتور توربینی به همت نخبگان و متخصصان ایرانی در حال استفاده است. کاربرد این قطعه به طور مشخص در موتور توربینی صنایع هوایی است. همچنین از این دستگاه می‌توان در صنایع نفت و گاز استفاده کرد.

*طراحی و ساخت سیستم تست تنفسی اوره(UBT) از سوی شرکت صنایع تصویربرداری پرتونگار پرشیا با تسهیلات هزار و 250 میلیون ریالی.

این سیستم برای تشخیص باکتری HPylori در بدن بیمار استفاده می‌شود. تنها روش غیر تهاجمی که می‌تواند به صورت کلینیکی به عنوان یک وسیله تشخیصی برای عفونت با HPylori موجود و پیگیری پس از درمان مورد استفاده قرار گیرد، تست تنفسی اوره است. این دستگاه امکان انجام یک تست کم هزینه موثر و راحت را فراهم می‌کند.

*طراحی خط تولید مجموعه تجهیزات نجات فردی و سیستم تعلیق نظامی از سوی شرکت آرش شاتین با تسهیلات هزار میلیون ریالی.

سیستم‌های نجات و تعلیق از کیسه هوا، سیستم بازشونده خودکار و دستی،‌کارتریج دی‌اکسید کربن، لوله بازشونده دهانی، کاور محافظ کیسه هوا، نور اضطراری، سوت مخصوص و شبرنگ‌های دریا از جمله بخش‌های سیستم‌های نجات به شمار می‌رود. سیستم طراحی شده در کشور در اندازه‌های بسیار کوچک، وزن کم، استفاده آسان و ماندگاری بالا تولید شده است. این سیستم با استانداردهای بین‌المللی برای کاربرد در خلیج فارس، دریای عمان و خزر تولید شده است.

*تولید نرم‌افزار مدیریت ساختمان (نماساخت) از سوی شرکت فراعمران نگار با اعتبار هزار میلیون ریالی. این نرم‌افزار ابزاری مناسب برای ذخیره، نگهداری، مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات ساختمان‌ها است و جهت کار همزمان با داده‌هایی که وابستگی مکانی و توصیفی دارند، طراحی شده است. از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار امکان مشاهده نقشه‌های مختلف سازه‌ای، معماری و تاسیساتی با کارتوگرافی مناسب است.

*تولید دوربین‌های سرعت‌سنج و پلاک‌خوان از سوی شرکت پویافناوران کوثر با تسهیلات هزار میلیون ریالی. این سیستم که در جاده‌ها و خیابان‌ها نصب می‌شود وظیفه تشخیص سرعت و خواندن پلاک خودروهای عبوری را بر عهده دارد.

*تولید و پیاده‌سازی مجموعه نرم‌افزارهای شهرسازی و نوسازی و GIS از سوی شرکت محیا پرداز یزد با تسهیلات هزار میلیون ریالی.

سامانه شهرنگاروب به عنوان سامانه مدیریت فرآیندهای شهرداری‌ها تحت وب است که بر اساس اصول استاندارد DPMN طراحی و پیاده‌سازی شده است. این سامانه با اتصال همزمان به بانک اطلاعات شهرنگار دو امکان دسترسی همزمان کاربران اعم از کاربران تحت وب یا کاربران محلی را فراهم می‌کند.

*سامانه جامع اطلاعات جغرافیایی از سوی شرکت کبری سامانه با تسهیلات هزار میلیون ریالی. سامانه خودرویی به منظور سخت‌افزار و نرم‌افزار استفاده می‌شود که با نصب در درون خودرو امکان پایش و کنترل خودرو را در سامانه مرکزی فراهم می‌کند.

*توسعه کیت‌های تشخیص عفونی با خطر بالای هپاتیت A، B‌، C و ایدز از سوی شرکت پارس سینا تشخیص ویژن با تسهیلات هزار میلیون ریالی.

کیت‌های تشخیص طبی که در انواع گوناگون در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند مصارف بالایی دارند. برخی از این محصولات دارای سطح خطر بالا مانند کیت‌های تشخیص HIV و HCV هستند که به دلیل حساسیت بالایی که دارند نیازمند داشتن یک سری استانداردهای جهانی هستند.

*طراحی و پیاده‌سازی وب‌ سرویس تایپ گفتاری فارسی نویس به همت شرکت عصر گویش پرداز با تسهیلات هزار میلیون ریال. در این طرح نرم‌افزار تایپ گفتاری فارسی به صورت یک وب سرویس طراحی و پیاده‌سازی شد. در این سایت افراد می‌توانند با صحبت کردن به صورت برخط یا صدای از قبل ضبط شده گفتار خود را به متن تبدیل کنند.

*طراحی و ساخت ژنراتور مغناطیس دائم دور پایین 5 کیلوواتی از سوی شرکت کاوش‌گران فناور زنده‌رود با استفاده از تسهیلات 600 میلیون ریالی.

این ژنراتور در بیشتر صنایع فولاد کشور و توربین‌های بادی استفاده می‌شود و امروزه با ظرفیت‌های مگاواتی در صنایع زیردریایی و توربین‌های بادی کاربرد دارد.

*سامانه موتورخانه هوشمند از سوی شرکت دانش بنیان آتی‌سازان الکترونیک با تسهیلات 600 میلیون ریالی.

این سیستم سامانه‌ای است که می‌تواند با توجه به شرایط محیطی ساختمان و نیز نیاز حرارتی داخل ساختمان، تجهیزات داخل موتورخانه از قبیل مشعل‌ها، دیگ‌ها و پمپ‌ها را کنترل کند. تشخیص این نیاز از طریق سنسورهای داخل و خارج ساختمان صورت می‌گیرد.

*ویلچر پله رو الکترومکانیکی از سوی شرکت فهم الکترونیک تبریز با تسهیلات 500 میلیون ریالی. این دستگاه دارای قابلیت بالا و پایین رفتن از پله‌ها است که هدف از آن کمک به سالمندان، معلولان و مراکز ارتوپدی است.

*طراحی و تولید بیوکاتالیست پساب‌های صنعتی از سوی شرکت ویسپاژن آنزیم با اعتبارات 500 میلیون ریالی. هدف کلی این شرکت نوآوری در تولید، ارتقاء فرآیندهای تولید و تولید محصولات پرمصرف در حوزه بیوتکنولوژی است.

*نرم‌افزار اتوماسیون اورژانس از سوی شرکت داده‌پردازی پیشگامان ایده نگار زاگرس با اعتبارات 400 میلیون ریالی. این نرم افزار به منظور ثبت اطلاعات بیمار از لحظه تماس با فوریت‌های پزشکی 115 تا اتمام فرآیندهای امدادرسانی تولید شده است.

 

لینک خبر

 

 

 

 
   
 

HOME | About us | Products | Projects | Gallery | Download | Contact