English Site پشتيباني محصولات گالري تصاوير مقالات آموزش پروژه ها دريافت فايل صفحه اصلي
 

 

قرارگیری طرح نانوماسک تنفسی شرکت فناوران نانومقیاس در بخش طرح‌های نوآورانه جشنواره نانو

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در راستای حمایت از تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، از ساخت نمونه اولیه (Prototype) توسط دانشجویان، اساتید و شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری نانو در قالب �مسابقه ساخت نمونه اولیه� حمایت می کند. در همین راستا، بخش ویژه ای در ششمین جشنواره فناوری نانو به نمایش نمونه اولیه برگزیده اختصاص خواهد یافت.

مسابقه ساخت نمونه اولیه این فرصت را به محققان و شرکت های کوچک خواهد داد تا بتوانند محصولات نوآورانه خود را در معرض دید علاقه مندان، بازدیدکنندگان و به ویژه سرمایه گذاران قرار دهند و از فرصت های سرمایه گذاری مشتریان علاقه مند استفاده نمایند.

بخش طرح‌های نوآورانه در جشنواره امسال به منظور نمایش طرح‌های برگزیده مسابقه ساخت نمونه اولیه (prototype) و با هدف ارائه ‏توانمندی‌های پژوهشگران به سرمایه‌گذاران و صنعتگران و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، برپا شده است. در مسابقه ساخت نمونه اولیه که در شهریور ماه سال جاری برگزار شد از بین ۶۸ طرح ارسالی پس از داوری، ۱۲ طرح برای نمایش در این بخش انتخاب شدند.

طرح مقایسه کارایی ماسک تنفسی نانو تولیدی شرکت فناوران نانومقیاس با ماسک معمولی یکی از 12 طرح انتخاب شده می باشد که در غرفه مربوطه به نمایش گذاشته شده است. در این طرح ذرات ریز گرد و غبار در یک محفظه شفاف پراکنده شده و توسط مکش هوا به دو محفظه کناری کشیده می شوند. مابین این محفظه ها در سمت راست تصویر ماسک معمولی قرار داده شده است و در سمت چپ ماسک ارتقاء یافته توسط لایه ای از نانوالیاف. پس از چند ساعت کارکرد ذرات از ماسک معمولی رد شده و در محفظه مربوطه قابل رویت می شوند درحالیکه ماسک نانویی اجازه عبور به ذرات را نداده و محفظه مربوطه حتی پس از چند روز کاملا تمیز است.

 

 
   
 

HOME | About us | Products | Projects | Gallery | Download | Contact