English Site پشتيباني محصولات گالري تصاوير مقالات آموزش پروژه ها دريافت فايل صفحه اصلي
 

تائید مقیاس نانویی دستگاه صنعتی و آزمایشگاهی الکتروریسی توسط ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از اعطای تاییدیه نانو مقیاس به 49 محصول مبتنی بر نانو فناوری خبر داد و گفت: این تاییدیه محصولات تولید شده را از لحاظ کاربردی کردن فناوری نانو و مزیتها مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.دکتر سعید سرکار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی مشکلات در زمینه محصولات مبتنی بر نانو افزود: برخی از تولید کنندگان به منظور جلب مشتری ادعای نانویی بودن محصولات خود را دارند که این یکی از معضلاتی است که در این زمینه با آن مواجه هستیم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از اعطای تاییدیه نانو مقیاس به محصولات مبتنی بر نانو فناوری خبر داد و اظهار داشت: تاییدیه نانو مقیاس مشخص می کند که محصول عرضه شده مبتنی بر نانو فناوری است یا خیر و همچنین مزیت های اعلام شده در محصول را نیز بررسی می کند.
 
وی با بیان اینکه تاکنون به 49 محصول مبتنی بر نانو فناوری تاییدیه نانو مقیاس اعطا شده است خاطرنشان کرد: 184 محصول تولید شده در شرکتهای فعال در این زمینه متقاضی دریافت تاییدیه نانو مقیاس هستند که از این تعداد 49 محصول موفق به دریافت تاییدیه نانو مقیاس شدند.
 
سرکار با تاکید بر اینکه این تاییدیه برای سلامت محصولات مبتنی بر نانو فناوری نیست، ادامه داد: به منظور تایید سطح سلامت محصولات نانویی کمیته ای در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شده است و این کمیته محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد و مجوزهای لازم را صادر می کند.
 
دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو یادآور شد: تاییدیه نانو مقیاس تنها به محصولات ساخت داخل اعطا می شود. کنترل و بررسی محصولات وارداتی بر عهده موسسه استاندارد است.
 
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، اجرای این طرح را از سوی ایستگاه نانو مقیاس کریدور خدمات فناوری تا بازار دانست و خاطر نشان کرد: کریدور خدمات فناوری تا بازار مجموعه‌ای است که با هدف کشف، ساماندهی و تکمیل حلقه های مفقوده در حوزه تجاری سازی فناوری نانو تشکیل شده است. این مجموعه در قالب یک ساختار شامل 16 ایستگاه، خدمات توسعه فناوری مورد نیاز شرکتهای دانش ‌بنیان را به منظور تسهیل تجاری سازی ارائه می ‌کند.
 
وی اضافه کرد: نانو مقیاس اولین ایستگاه کریدور است و وظیفه بررسی و ممیزی مقیاس مواد و محصولات تولیدی شرکتها را بر عهده دارد به گونه ای که در صورت اثبات مقیاس مواد، نسبت به صدور تاییدیه به محصولات اقدام می کند.

 

 
   
 

HOME | About us | Products | Projects | Gallery | Download | Contact