رونمایی از 3 دستگاه جدید الکتروریسی ساخت شرکت فناوران نانومقیاس در نمایشگاه تجهیزات سال 96

 

 

 

 

 

تیم تحقیق و توسعه شرکت فناوران نانومقیاس موفق گردیده است 3 مدل جدید الکتروریسی را به محصولات خود اضافه نموده و آنها را آماده رونمایی در پنجمین نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران نماید که اردیبهشت ماه سالجاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

بزودی با معرفی محصولات جدید سبد محصولات مرتبط با الکتروریسی این شرکت کاملتر شده و پژوهشگران می توانند دستگاه مد نظر خود را با توجه به کاربردها و مقیاس تولید مورد نظر به راحتی انتخاب نمایند. لیست دستگاه های جدید به شرح زیر است:

 

دستگاه آزمایشگاهی الکتروریسی دمشی: (الكتروريس دمشی)

الکتروریسی دمشی یک روش جدید برای تولید نانوالیاف با سرعت تولید بالا و به‌کمک هوای فشرده می‌باشد. در دستگاه آزمایشگاهی الکتروریسی دمشی امکان تولید وب تشکیل شده از نانوالیاف در ابعاد 30�30 وجود دارد. دستگاه الکتروریسی دمشی از دو منبع نیرو شامل منبع تغذیه ولتاژ بالا و نیروی هوا تشکیل شده است. در این دستگاه از نازل کواکسیال با طراحی منحصر‌به‌فرد و مختص الکتروریسی دمشی استفاده شده است. محلول پلیمری همراه با هوا از نوک نازل خارج شده و در اثر میدان الکتریکی حاصل از منبع ولتاژ بالای مثبت و منبع ولتاژ بالای منفی باردار شده و جت تشکیل شده به سمت جمع‌کننده کشیده میشود. در دستگاه آزمایشگاهی الکتروریسی دمشی از یک نازل کواکسیال استفاده می‌شود و توانایی الکتروریسی انواع پلیمرها در مقیاس آزمایشگاهی وجود دارد.

 

 

 

دستگاه آزمایشگاهی الکتروریسی کارتریجی: (الكتروريس کارتریجی)

دستگاه الکتروریسی بدون نازل کارتریجی جهت توليد انواع نانوالياف در مقادير زياد طراحي و ساخته شده است. در این دستگاه از سیستم کارتریجی جهت تغذیه به سیم‌های ریسنده استفاده می‌شود.  محلول پلیمری درون مخزن کارتریج ریخته می‌شود و کارتریج تغذیه با عبور از روی سیم‌های ریسنده ثابت، محلول پلیمری را بطور یکنواخت به سیم‌ها تغذیه می‌کند. با اعمال ولتاژ بالا به سیم‌های ریسنده، صدها جت پليمري از سطح سیم‌ها به سمت جمع‌كننده‌اي كه در بالاي آن قرار دارد و متصل به منبع ولتاژ بالا با بار مخالف است شتاب مي‌گيرد و در نهايت لايه‌اي از نانوالياف روي سطح جمع‌كننده (كالكتور) تشكيل مي‌شود.

 

 

 

دستگاه آزمایشگاهی الکترو نخ ریسی: (الكترونخ ریسی)

دستگاه الکترو‌نخ‌ریسی جهت تولید نخ از نانوالیاف الکتروریسی شده طراحی و تولید شده است. دستگاه مدل ESY 20 شامل دو نازل با بار مخالف و مقابل هم می‌باشد که با زاویه مشخص نسبت به جمع‌کننده دایره‌ای شکل قرار گرفته‌اند. با چرخش جمع‌کننده، تاب مشخصی به نخ اعمال می‌شود که موجب استحکام نخ می‌گردد. تعداد چرخش جمع‌کننده، میزان تاب اعمالی به نخ را مشخص می‌کند. در قسمت مقابل جمع کننده، واحد پیچش نخ وجود دارد که میزان تولید، بستگی به میزان چرخش واحد پیچش خواهد داشت. تولید نخ با استفاده از دستگاه الکترو‌نخ‌ریسی باعث مزایای زیادی مانند افزایش درگیری الیاف در ساختار نخ، کاهش زمان و هزینه تولید نخ از الیاف پلیمری، کاهش فضای خالی بین الیاف در ساختار نخ، امکان تهیه نخ‌های چندجزئی همزمان با تولید ‌الیاف، گسترش موارد استفاده‌ از نانوالیاف الکتروریسی شده و ... می شود.

 

 

 

 

 

 

 
   
 

HOME | About us | Products | Projects | Gallery | Download | Contact