English Site پشتيباني محصولات گالري تصاوير مقالات آموزش پروژه ها دريافت فايل صفحه اصلي
 

 

شرکت فناوران نانومقیاس در نمايشگاه عرب لب 2012 (2012 ARABLAB)

ستاد توسعه فناوري نانو براي سومين سال پياپي در نمايشگاه عرب لب 2012 (2012 ARABLAB) که در روزهاي 7 تا 10 فروردين‌ماه سال جاري (26 تا 29 مارچ 2012) در محل نمایشگاه‌ها و همایش‌هاي بین‌المللی شهر دبی برگزار شده بود، حضور پيدا کرد و به معرفي بيش از 10 دستگاه آزمايشگاهي ساخت داخل در زمينه فناوري نانو پرداخت.

معرفی توانمندی‌ها و سازندگان ايراني تجهيزات فناوري نانو به ديگر کشورها، ایجاد بازار فروش براي تجهيزات ملي فناوري نانو، آشنايي با ملزومات و استانداردهاي ورود اينگونه محصولات به بازارهاي بين‌المللي و فراهم نمودن بستري مناسب براي مذاکره و تعامل بين فعالان ايراني اين صنعت با شرکت‌های حاضر در نمايشگاه از جمله اهداف ايران براي حضور در اين نمايشگاه محسوب مي‌شوند.

در ايام برگزاري نمايشگاه، بيش از 9 هزار بازدیدکننده از 85 کشور دنيا از جمله امارات، قطر، عمان، بحرین، کویت، عربستان، پاکستان، هند، مصر، سوریه، ترکیه، اردن، عراق، یمن، انگلیس، سوئد، فنلاند، ایتالیا، آمریکا، سریلانکا، مالزی، اندونزی، آفریقای جنوبی و ایران از تجهيزات ارائه شده در زمينه‌هاي مختلفي چون تجهیزات آنالیز، ابزارهاي اندازه‌گیری و آزمایش، علوم محیط‌زیست، پزشکی، نفت وگاز و پتروشیمی و فناوري نانو ديدن کردند و به تبادل اطلاعات پرداختند.

جمهوري اسلامي ايران نيز، با حضور در فضاي نمايشگاهي عرب لب 2012، به معرفي 15 دستگاه آزمايشگاهي ملي در زمينه فناوري نانو پرداخت که از اين بين 5 دستگاه به صورت حضوري معرفي شدند که عبارتند از:

• دستگاه STM از شرکت نانوسیستم پارس؛

• دستگاه اسپاترينگ روميزي از شرکت پوشش‌های نانوساختار آسیا؛

• دستگاه IMS از شرکت پارس فناورتاف؛

• دستگاه الکتروفورز موئینه از شرکت فناوران نانو مقیاس؛ و

• دستگاه کندوپاش از شرکت یارنیکان صالح.

همچنين دستگاه‌های مغناطیس‌سنج نمونه مرتعش (VSM)، خشک‌کن انجمادی (Freeze Dryin g ، لايه‌نشاني شيميايي بخار به كمك پلاسما (PECVD)، اسپکت حيواني، زدایش فعال یونی و زدایش عمیق سیلیکون(DRIE)، الکتروريسندگي(Electrospinnin g ، انفجار الکتریکی سیم(PEE)، تولید نانوکلوئید فلزيPNC و FMI و دستگاه خلا بالا به صورت پوستر معرفي شدند.

عمده مذاکرات صورت‌گرفته در این نمایشگاه، در خصوص اعطای نمایندگی‌هاي فروش، فروش مستقیم و یا همکاری دو جانبه در راستای ایجاد برند بوده است. همچنین طی بررسی‌های آماری انجام‌شده در این نمایشگاه، قیمت متوسط تجهیزات مشابه خارجي با برند اروپایی، آمریکایی و ژاپنی در حدود سه برابر قیمت تجهیزات داخلی بوده است که این مساله نکته مهمي براي ورود ايران به عرصه رقابت‌هاي بين‌المللي در زمينه تجهيزات فناوري نانو خواهد بود.

شايان ذکر است، در حاشيه برگزاري این نمايشگاه بيش از 85 سمينار و همايش برگزار شد که بیشتر اين سمينارها پيرامون توضيحات کلي در مورد دستگاهي خاص، توضيح کاربرد دستگاه در زمينه‌هاي تخصصي و فناوری آزمايشگاهي بوده است.

گفتني است، حضور ايران در کنار کشورهاي فعال تجهيزات‌ساز در زمينه فناوري نانو در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي، از يک سو کمک موثري به شناساندن پيشرفت‌ها و قابليت‌هاي ايران به ديگر کشورها نموده و از سوي ديگر موجب برقراري ارتباط تجاري و فراهم شدن صادرات محصول خواهد شد. همچنين پژوهشگران و فناوران ايراني، با مقايسه دستاوردهاي خود با کشورهاي مطرح دنيا به اين باور مي‌رسند که مي‌توانند در دنياي علم حرف‌هاي جديدي براي گفتن داشته باشند.

 

 
   
 

HOME | About us | Products | Projects | Gallery | Download | Contact