English Site پشتيباني محصولات گالري تصاوير مقالات آموزش پروژه ها دريافت فايل صفحه اصلي
 

 

شرکت فناوران نانومقیاس در نمایشگاه نانو ژاپن Nanotech2012

نمایشگاه فناوری نانو ژاپن (Nanotech2012) صبح ديروز، 27 بهمن ماه، در محل مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی توکیو آغاز به کار کرد. جمهوري اسلامي ايران نيز با شش شرکت، براي پنجمين سال پياپي، در اين نمايشگاه حضور یافت و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌ است.

شرکت‌هاي پیام‌آوران فناوری فردانگر (تولید کننده دستگاه تولید نانومواد)، فناوران نانومقیاس (تولید کننده دستگاه الکتروریسی و الکتروفورز مویین)، نانو سیستم پارس (تولید کننده میکروسکوپ STM و AFM)، ریف ایران (تولید کننده رنگ نانویی)، پوشش‌های نانو ساختار آسیا (تولید کننده دستگاه اسپاترینگ) و زیست پژوهان خاورمیانه (تولید کننده جاذب‌های اتلین به منظور افزایش ماندگاری محصولات در سردخانه‌ها)، شرکت‌هاي ايراني حاضر در پاويليون ايران را تشکيل مي‌دهند که در فضايي به وسعت 72 متر مربع دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته‌اند.

همچنین داروی ضد سرطان دوكسوروبیسین(Doxorubicin HCl) كه طیف فعالیت ضد توموری وسیعی دارد و برای درمان بسیاری از انواع سرطان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نمايشگاه فناوري نانوي ژاپن به نمایش گذاشته شد.

در Nanotech2012 در حدود 500 شرکت از 12 کشور دنيا در قالب 780 غرفه حضور دارند و به ارائه توانمندی‌های خود می‌پردازند. حدود 13000 نفر در روز اول اين نمايشگاه از محصولات و خدمات ارائه شده بازديد کردند. همچنين در روز اول 200 بازديد از غرفه ايران صورت گرفت. سرپرست سفارت ايران در ژاپن با هيئت همراه نيز از جمله بازديدکنندگان غرفه ایران بودند. گفتني است سفارت ايران در ژاپن از جمله حامیان این نمایشگاه به شمار مي‌رود.

بجز ایران، کشورهای بلژیک، کانادا، آلمان، کره جنوبی، فنلاند، اسپانیا، سوئیس، تایوان،چک، انگلیس و آمریکا نیز به صورت گروهی و در فضاهایی با طراحی خاص در Nanotech2012 حاضر شده‌اند.

برگزاري نشست اعضاي مجمع آسیایی نانو در ظهر روز اول نمايشگاه با حضور ایران، از جمله رويدادهاي روز نخست Nanotech 2012 به شمار مي‌رود. در روز آخر نمایشگاه نیز سمیناری از سوي ايران، در خصوص توانمندی‌های ایران در زمينه فناوري نانو ارائه خواهد شد. شايان ذکر است، نمایشگاه فناوری نانوی ژاپن در روزهاي 26 تا 28 بهمن ماه 1390 (15 تا 17 فوریه 2012) در محل مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی توکیو برگزار مي‌شود. 

گفتني است، نمایشگاه فناوري نانو ژاپن بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان در حوزه فناوری‌نانو شناخته می‌شود و هر ساله کشورها و شرکت‌های خصوصی مطرح در فناوری‌نانو در توکیو محصولات و دستاوردهای خود را عرضه می‌کنند. اين براي يازدهمین سال پیاپی است که نمايشگاه فناوري نانوي ژاپن برگزار مي‌شود. جمهوري اسلامي ایران نيز پنج سال پياپي است که در کنار کشورهای پیشرو با تمام توان در اين نمايشگاه حضور می‌یابد.

لینک خبر

 

 
   
 

HOME | About us | Products | Projects | Gallery | Download | Contact