غرفه شرکت فناوران نانومقیاس در اولین جشنواره و نمایشگاه انرژی و مواد دانشگاه آزاد

 

 

 

 

 

شرکت فناران نانومقیاس ضمن شرکت در نمایشگاه، محصولات خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

 

 



رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه کلیشه‌ای به آموزش، پژوهش و فناوری، سرای نوآوری آزاد در واحد تهران‌جنوب را محیط داد و ستد علم توصیف کرد و گفت: "سرا" یک مفهوم بومی بازار ما بوده و بستر آشنایی دانشجویان با محیط کار را از 18سالگی فراهم می‌آورد.

 

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی امروز در افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه انرژی و مواد به بیان مقدمه‌ای برای پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه باید محور توسعه باشد و چگونگی ایفای این نقش پرداخت و گفت:‌ زمانی‌که تمدن علمی دوره اسلامی در سرزمین ما رقم خورد، دانشمندان ما در دو حوزه دانش و صناعات فعال بودند.

وی ضمن اشاره به توجه این دانشمندان به صناعات نرم (ادبی) در کنار صناعات سخت، خاطرنشان کرد: دانشگاه در دوره جدید در کشور ما ناقض متولد شده و مفاهیم علم و فن‌شناخت نیز ناقص به کشور منتقل شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: تصور می‌کردیم که فن‌شناخت همان کاربرد علم است؛ این باعث شد نگاه دانشگاه به فناوری جامع نباشد. زمانی دانشگاه را به چشم یک کارخانه دیدیم، این درحالی است که کارخانه از خاصیت رشدیابندگی برخوردار نیست.

طهرانچی با تاکید بر اینکه تکنولوژی اگر درست تعبیر شود همچون علم رشد یابنده خواهد بود، خاطر نشان کرد: آنچه به عنوان فن‌شناخت مطرح می‌شود در زیست‌بوم هر کشوری معنای خاص خودش را دارد.

وی خاطر نشان کرد: باید الگوهای ذهنی و کلیشه‌ای خود را نسبت به آموزش، پژوهش و فناوری تغییر دهیم و در باب حکم‌رانی این مسائل دوباره بیندیشیم.

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه آینده دانشجو در اقتصاد نوآورانه است، یادآور شد: در این اقتصاد اندیشه شما منبع تجارت و اشتغال خواهد بود.

طهرانچی افزود: فن‌شناخت موجودی زنده همچون صناعات در گذشته است و دانشگاه نیز باید یک موجود زنده وغیر کلیشه‌ای باشد تا بتواند آینده جوانان را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه سرای نوآوری آزاد در واحد تهران جنوب تحولی در دانشگاه و یک محیط دادوستد علم به شمار می‌آید، اظهار کرد: تبدیل ایده به محصول در این محیط معنا و انتخاب سرا نیز به عنوان یک مفهوم بومی بازار و در راستای بهره‌مندی از مفاهیم بازار خودمان مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره و نمایشگاه انرژی و مواد دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد حل چالش‌های فراروی صنایع انرژی و مواد امروز و فردا در محل نمایشگاه دائمی دانشگاه آزاد اسلامی دایر خواهد بود.

 

 


 

 

 

 

 
   
 

HOME | About us | Products | Projects | Gallery | Download | Contact