اخذ ۴ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۰۰۰۲، ایزو ۱۴۰۰۱ و اسس ۱۸۰۰۱

 

 

 

 

 

شرکت فناوران نانومقیاس با عقد قراردادی با شرکت DAS که یکی از شرکتهای معتبر اعطاء کننده ایزو در ایران و جهان است و با مشاوره شرکت PAS و بر اساس استانداردهای تعریف شده بین المللی صورت گرفت، موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۰۰۰۱، ایزو ۱۴۰۰۱ و اسس ۱۸۰۰۱ شد.

 

 
     
 

 


ایزو حروف اختصاری International Organization for Standardization به مفهوم "سازمان بین المللی استانداردسازی" است که متشکل از یک مجمع بین المللی از سازمانهای استاندارد کشورهای عضو است.

 

استانداردهای اخذ شده:

۱- استاندارد مدیریت کیفیتISO-9001
هدف از تدوین این استاندارد به وجود آوردن الگویی بین المللی برای پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت و تضمین کیفیت بوده که مورد استقبال در سطح جهان قرار گرفت. در واقع استاندارد ایزو 9001 به یک محصول خاص داده نمی شود، بلکه فرایند تولید کالا یا خدمات را در یک واحد تجاری مورد ارزیابی قرار می دهد. از مزایای بکارگیری استاندارد ایزو 9001:
_ شفافیت فرایندها و شاخص ها در سازمان.
_ بررسی فعالیتهای سازمان مطابق با اهداف سازمان.
_ جلوگیری از دوباره کاریها به واسطه ی تعریف فعالیت های سیستماتیک.
_ افزایش توان رقابتی در عرصه بین الملل.


۲- استاندارد محیط زیست ISO-14001
شامل استانداردهای بین المللی در رابطه با سیستم های زیست محیطی است که در سال 1996 میلادی به وسیله کمیته فنی 207 سازمان ایزو به وجود آمدند. این سیستم شامل ساختار سازمانی، فعالیتهای طرح ریزی، تعیین فرایندها و در اختیار گیری منابع لازم جهت تهیه، اجرا، بازنگری و حفظ خط مشی زیست محیطی سازمان است. این گواهی نامه به سازمانی داده می شود که در درازمدت برنامه های عملی برای کمک به پاکیزه ماندن محیط زیست داشته باشد. از مزایای این استاندارد:
_ افزایش سهم بازار در سطح بین الملل.
_ رعایت بهتر و بیشتر قوانین و مقررات مربوط به محیط زیست.
_ ایجاد سیستم های مدیریت زیست محیطی.
_ ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای سازمان.


۳- استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت ONSAS-18001
این استاندارد جهت تأمین نیاز سازمانها به یک استاندارد سیستم ایمنی و بهداشت شغلی تدوین شده تا بدین وسیله بتوانند سیستم مدیریت خود را در زمینه های بهداشتی و ایمنی ارزیابی کنند. ساختار این استاندارد با استاندارد های ایزو 9001 و 14001 سازگار است که سازمانها بتوانند سیستم های مدیریت کیفیت،محیط زیست و بهداشت شغلی را با هم ادغام کرده و سیستم مدیریتی یکپارچه ایجاد کنند.از مزایای این استاندارد:
_ ساختاری مناسب جهت مدیریت بهداشت و امنیت شغلی.
_ تفکری طرح ریزی شده و مستند در رابطه با بهداشت و امنیت شغلی.
_ به وجود آمدن محیط کاری امن تر.

 

۴- استاندارد رضایت مشتری ISO-10002

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ ، راهنمایی برای اجرای اثربخش و کارایی فرآیند رسیدگی به شکایت مشتریان برای تمامی انواع فعالیت های تجاری و غیر تجاری ، از جمله فعالیت های مرتبط با تجارت الکترونیک فراهم می نماید . استاندارد ISO 10002 ، منافع سازمان و مشتریان ، شاکیان و دیگر طرفهای ذی نفع را تامین می نماید.
اطلاعات بدست آمده از فرآیند رسیدگی به شکایت می تواند منجر به بهبود محصولات و فرآیند ها شود و در صورتی که شکایت به درستی رسیدگی شود ، می تواند اعتبار سازمان را صرف نظر از اندازه ، موقعیت و نوع فعالیت بهبود بخشد .
فرآیند اثربخش و کارای رسیدگی به شکایت استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ ، نیازهای تامین کنندگان و دریافت کنندگان محصولات را منعکس می نماید.
رسیدگی به شکایت توسط فرآیند مطرح شده در استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ می تواند رضایت مشتری را افزایش دهد .تشویق مشتری به ارائه بازخور ، از جمله ابراز شکایت در صورتی که مستری ناراضی باشد ، می تواند فرصت هایی را دجهت حفط وفاداری مشتری و تایی او فراهم آورد و رقابت پذیری داخلی و بین المللی را فزایش بخشد .
پیاده سازی ایزو ۱۰۰۰۲ و فرآیند مطرح شده در این استاندارد می تواند منجر به :
– فرآیندی باز و پاسخ گو برای رسیدگی به شکایت در اختیار شاکی قرارمی دهد ،
– توانایی سازمان در زفع نارضایتی را به شیوه ای یکنواخت ، سیستماتیک و پاسخ گو افزایش می دهد تا رضایت شاکی و سازمان را فراهم نماید ،
– توانایی سازمان در شناسایی روند شکایات ، رفع علل نارضایتی و بهبود عملیات سازمان را افزایش می دهد .
– سازمان را در ایجاد رویکرد مشتری مدار برای رفع شکایت و تشویق کارکنان در بهبود مهارت های کاری شان با مشتریان یاری نماید،
– مبنایی برای بازنگری و تحلیل مستمر فرآیند رسیدگی به شکایت ، رفع شکایات و بهبود های انجام شده در فرآیند فراهم می نماید.
 

 
     
 
 

 

 
   
 

HOME | About us | Products | Projects | Gallery | Download | Contact