بیش از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان برتر ایرانی در همایش فناوری و اقتصادی ایران و اتریش

 

 

 

 

رؤسای بیش از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های فناوری نانو، فناوری زیستی، داروهای گیاهی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و انرژی‌های تجدیدپذیر، با همراهی دکتر ستاری و با حمایت و برنامه‌ریزی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، در همایش فناوری و اقتصادی ایران و اتریش حاضر شدند.

 

 

به گزارش روابط عمومی کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری در دومین روز سفر هیات عالی رتبه علمی و فناوری کشورمان به وین، نشست مشترک رؤسای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و حدود ۱۰۰ شرکت اتریشی با حوزه‌های فعالیت مشابه (بیزینس فوروم) برگزار شد. در آغاز این همایش، به ترتیب معاون اتاق بازگانی اتریش، معاون اقتصادی وزارت علوم و تحقیقات اتریش و سفیر ایران در اتریش صحبت کردند.

 

 

در ادامه دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، درباره ضرورت همکاری‌های فناورانه میان دو کشور، توانمندی‌های کشورمان در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد بستر اقتصادی و فناوری لازم توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و اتریش برای تعامل فناورانه و صادرات و بیان فرصت‌ها و تعاملات علمی و دانشگاهی صحبت نمود.

 

 

سپس چندین تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان ایران و اتریش در حوزه‌های مختلف به خصوص در زمینه‌ی صنایع تبدیل زباله به انرژی بسته شد.

 

 

پس از مراسم امضای این سندهای همکاری، چند سخنران دیگر نیز از هر دو طرف صحبت نمودند. دکتر سعید سرکار (دبیر ستاد توسعه فناوری نانو)، مهندس امین‌رضا خالقیان (مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک پردیس)، دکتر محمدعلی ملبوبی (معاون فناوری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری) و دکتر فرزام فرزانه (ریاست شرکت تجهیزات پزشکی پارسیس)، سخنرانان ایرانی بودند.

 

 

در پایان این همایش نیز شرکت‌های حاضر به تعامل و گفتگو پرداختند و شرکت‌های با فعالیت متناظر، نشست کسب و کار (B2B) برگزار کردند تا بتوانند ضمن آشنایی هرچه بیشتر با یکدیگر، به راهکارهای همکاری مشترک دست یابند.

در این سفر محمود شیخ زین‌الدین (معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری)، سعید سرکار (دبیر ستاد توسعه فناوری نانو)، پرویز کرمی (دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان)، سیروس وطن‌خواه (دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر)، سید احمدرضا علائی طباطبائی (مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت امور بین الملل معاونت علمی)، عبادالله مولایی (سفیر ایران در اتریش)، سیدعلی اکرمی‌فر (رییس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری)، حمید بیات (معاون مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه)، حامد افشاری (مدیرعامل مؤسسه خدمات فناوری تا بازار)، مالک سعیدی (مدیر کریدور صادرات و تبادل فناوری) و بیش از ۵۰ نفر از رؤسا و مدیران ۴۰ شرکت دانش بنیان کشور، دکترستاری را همراهی می‌کنند.
این گروه در روزهای آتی، عازم کشور مجارستان برای ایجاد همکاری‌های مشترک با شرکت‌های متناظر مجارستانی و ادامه همین اقدامات در آن کشور خواهند بود. لازم به ذکر است که هماهنگی‌های لازم برای حضور رؤسای شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز پرداخت هزینه‌های اقامت آنها، از سوی کریدور صادرات صورت پذیرفته است.

 

 

دریافت کتابچه معرفی شرکتهای ایرانی فعال در حوزه فناوری نانو در نشست مشترک ایران اتریش

 

 

تاریخ خبر : 1395/12/11

 

 

 
   
 

HOME | About us | Products | Projects | Gallery | Download | Contact